دانلود پژوهش: دانلود تحقیق در مورد پرورش شتر مرغ – قسمت دوم

W= نداشتن تجربه قبلی و نظاره طریقه کاری رقبای موجود یکی از نقاط ضعف این شرکت به شمار می رود .

O= زیرا این صنعت تجارت نوپایی می باشد فرست مناسبی برای اشتغال زایی و درآمدزایی بحساب می آید .

T= وجود  تجربه رقبای موجود می توان یک تهدید برای شرکت بشمار رود .

زیرا شترمرغ حیوانی می باشد که در طبیعت ما پیدا نمود نمی گردد به همین مقصود بایستی آنرا از کشورهایی که در آنجا زندگی می کند وارد نمود که شرکتهای پیش قدم در این زمینه این کار را کرده اند و کافیست که جوجه های شترمرغ را از این شرکتها خریداری کرده و بعد از نگهداری بمدت تقریبا 9 ماه که جوجه ها بالغ می شوند آنها را برای بهره برداری آماده کنیم .طریقه تقاضا در گذشته کم بوده که با معرفی محصول و کیفیت آن رو به افزایش خواهد بود.

نکته مهم : برای بهره گیری از متن کامل پژوهش یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و پژوهش دانشگاهی در رشته های مختلف می باشد که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

3-3- تجزیه و تحلیل فنی

شرکت  برای تولید گوشت و تخم و روغن بایستی سیلوهایی را برای پرورش و ذبح و قطعه کردن گوشت و بسته بندی گوشت و تخم شترمرغ را تهیه کند که شرکت های رقیب معمولا با دست ذبح و قطعه کردن و بسته بندی را انجام می دهند که وجود این دستگاه ها خود یک مزیت می باشد.

این دستگاه ها در بازار موجود می باشد و با خرید آن از پرداخت هزینه برای افرادی که این کارها را انجام می دهند جلوگیری می گردد.

4- دورنمای شرکت / توضیح کسب وکار

4-1- معرفی شرکت

این شرکت فعالیت خود را در زمینه پرورش و تولید گوشت و تخم و روغن و چرم و پر شترمرغ بصورت مشارکتی آغاز کرده می باشد.

4-2- سرمایه گذاران

سرمایه گذاران شرکت متشکل از مدیر شرکت بهمراه چند تن از سهام داران دیگر که از تجار و کسبه هستند می باشد.

4-3- دیدگاه /  چشم انداز

شرکت می خواهد با تولید بهترین گوشت و چرم و روغن شترمرغ بیشترین فضای بازار را در اختیار گیرد و طی 20 سال آینده به عنواع برترین صنعتگر و در زمینه شترمرغ شناخته گردد.

4-4- ماموریت

ماموریت شرکت در دست گرفتن بازار گوشت با بکار گرفتن مدرنترین تکنولوژی می باشد که جوابگوی نیاز به تغزیه و پوشاک و محصولات پوستی می باشد که کیفیت محصولات با بهره گیری از مدرنترین دستگاه ها یک امتیاز محسوب شده و باعث رشد و سودآوری شرکت می گردد .

4-5- اهداف اصلی

شرکت در صدد دارد طی 5 سال آینده تاییدیه استاندارد را برای محصولات گرفته و بعد از 10 سال با افزایش تولید بیش از نیمی از بازار را در دست بگیرد و بعد از 15 سال تحت لیسانس شرکت های معتبر خارجی در آمده و با آنها قرارداد ببندد و بعد از 20 سال به عنوان برترین صنعتگر شناخته گردد.

 برای این مقصود بایستی با سرمایه گذاری و نظارت بر کیفیت محصول و گسترش حیطه تولید به این اهداف رسید .

  5- معرفی محصولات (کالا/ خدمات)

5-1- معرفی محصول

محصولات شرکت شامل گوشت و تخم و روغن و چرم و پر شترمرغ می باشد که گوشت و تخم شترمرغ بدون کلسترل بوده و از روغن برای درمان بیماریهای پوستی بهره گیری می گردد و چرم آن دارای مقاومتی در حد چرم کروکدیل می باشد و پر آن از بیشترین الکتریسیته ساکن برخوردار می باشد و در گردگیری ها بکار می رود و قدرت جذب بالایی نسبت به گردوغبار دارد.

5-2- خدمات

این محصولات با وسایل حمل بار مخصوص به خودشان از قبیل وانت و کامیون یخچالدار به فروشگاه ها توضیع می گردد و با در نظر داشتن کالاهای مشابه و کیفیت محصولات قیمت گذاری می گردد .

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

5-3- تبلیغات

می توان با ساختن یک تیزر تبلیغاتی در تلویزیون به معرفی محصولات پرداخت.

6- برنامه عملیاتی و تولید

6-1- مراحل و فرآیند تولید

با بکارگیری دستگاه های ذبح و قطعه کردن و روغن کشی و پر کندن و پوست کندن گوشت و دستگاه ها بسته بندی تولید را آغاز می کنیم . آغاز جوجه را پرورش داده تا بالغ گردد سپس با دستگاه ذبح و پر و پوست را جدا و چربی را جدا نموده و گوشت را با دستگاه قطعه قطعه کرده و بسته بندی می کنیم . تخم شترمرغ های مقلد را هر روز جمع آوری کرده و بسته بندی می کنیم و همراه گوشت در سردخانه نگهداری می کنیم . چربی جدا شده را توسط دستگاه روغن کشی به روغن تغییر داده و بسته بندی می کنیم . پوست و پر را جمع آوری و برای دباغی و تولید گردگیر به تولیدی چرم و سازنده گردگیر عرضه می کنیم .

6-2- برنامه کنترل کیفیت

کیفیت گوشت و تخم و روغن زیر نظر کارشناسان تغذیه و بهداشت سازمان  و کنترل بهداشت انجام می شود.

6-3- مواد اولیه و بسته بندی

مواد اولیه و بسته بندی شامل جعبه مخصوص حمل گوشت و تخم – کارتن بسته بندی – ظروف یکبارمصرف مخصوص گوشت – نایلون بسته بندی گوشت – شیشه های پلاستیکی روغن می باشد که هر کدام در یک انبار تمیز و خشک مخصوص به خود نگهداری می گردد .

6-4- برآورد نیروی انسانی مورد نیاز

ردیف عنوان پست سازمانی تخصص یا تحصیلات تعداد نفر متوسط حقوق و مزایای ماهیانه / ریال متوسط حقوق و مزایای پرداختی سالیانه/ریال
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

مسول نگهداری از شترمرغ

ذبح -کندن پوست – پر-چربی

قطعه کردن – بسته بندی

روغن کشی-بسته بندی

راتتده وانت یخچال دار

نگهبان

دامپزشک

کنترل و نگهداری از دستگاه

مسول نظافت

حسابدار

منشی و بازاریاب

دیپلم

دیپلم

دیپلم

دیپلم

دیپلم

دیپلم

فوق لیسانس

لیسانس

دیپلم

لیسانس

فوق دیپلم

15

10

10

5

2

2

1

1

2

1

3

3500000

3500000

3500000

3500000

4000000

3500000

7000000

5000000

3500000

5000000

3000000

42000000

42000000

42000000

42000000

48000000

42000000

84000000

60000000

42000000

60000000

36000000

 6-5- برآورد فضای مورد نیاز طرح

یک زمین به مساحت 30000 متر برای احداث سیلوی پرورش و سالن روغن کشی و آماده سازی و بسته بندی گوشت و تخم و انبار نگهداری مواد و سالن غذاخوری و استراحت کارکنان و دفتر مرکزی 

6-6- برآورد امکانات و تأسیسات مورد نیاز طرح

6-6-1- زمین

ردیف تاریخ متراژ مورد نیاز متراژ خریداری شده

یا اجاره ای

نحوه خرید یا واگذاری بهای هر مترمربع بهای کل سایر هزینه های مربوط مبلغ کل
پرداخت شده باقیمانده
1

 

2

____

 

____

دفتر مرکزی

 

زمین پرورش

 

100

 

30000

 

اجاره ای

 

خریداری

 

____

 

5000000

500000000

 

150000000000

 

ماهی 7000000

 

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

____

 

____

 

50 میلیارد

____

 

100 میلیارد

 

6-6-2- ماشین آلات و تجهیزات و  وسایل آزمایشگاهی

ردیف نام ماشین آلات و تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی مشخصات فنی ظرفیت و قدرت شرکت سازنده تعداد قیمت هر واحد

(ریال)

قیمت کل

(میلیون ریال)

هزینه های داخلی قیمت کل
1 دستگاه جوجه کشی       1 150000000 150    
2 هچر       1 2000000000 200    
3 آسیاب       100 1000000000 100    
4 آبخوری       100 5000000 500    
5 ظرف خوراک       100 5000000 500    
6 سایر       1 5000000 5    
        جمع کل 1455

6-6-3- وسایل  نقلیه

دیدگاهتان را بنویسید

ردیف نام وسایل نقلیه مشخصات فنی کشور سازنده تعداد قیمت (ارز) هزینه های داخلی (ریال) قیمت کل ( میلیون ریال) خرید داخلی ( قیمت کل- ریال )
1 تراکتور     1   120000000 120  
2 وانت     1   91000000 91  
               جمع کل 211