پژوهش: دانلود پروژه در مورد رب گوجه فرنگی – قسمت اول

در اين طرح، سعي شده كه براي يك واحد توليدي رب گوجه فرنگي ارزيابي سرمايه، بازار كار و اشتغالزائي بررسي گردد.

در بخش ارزيابي سرمايه گذاري طرح، سعي شده از حداقل امكانات لازم جهت توليد استعلام نرخ و نوع صورت گرفته و سپس هزينه گردد.

در بخش بازار كار، تمام عوامل مؤثر بر توليد مطلوب و عرضه و فروش محصول بررسي گردد تا سهم بيشتري از بازار در اختيار گرفته گردد.

اشتغالزائي طرح نيز به گونه مستقيم و غيرمستقيم بررسي شده و سعي شده با عدم اتلاف سرمايه در بخش

نکته مهم : برای بهره گیری از متن کامل پژوهش یا مقاله می توانید فایل ارجینال آن را از پایین صفحه دانلود کنید. سایت ما حاوی تعداد بسیار زیادی مقاله و پژوهش دانشگاهی در رشته های مختلف می باشد که می توانید آن ها را به رایگان دانلود کنید

بيان آرمان هاي كسب و كار:

هدف ابتدايي از اين طرح، پيدا كردن روش هاي توجيه پذير در مورد توليد با كيفيت ربّ گوجه فرنگي می باشد به طوري كه اين محصول بتواند ضمن عرضه در سطح وسيع بازار به خوبي از لحاظ كيفيت پاسخگوي پسند مشتري باشد.

بيان ماموريت كسب و كار:

مأموريت اين طرح اشتغالزايي مناسب، كيفيت عالي توليد و رقابت كيفي و نرخي با ديگر رقباست. مهمترين اصل اين طرح 3 عنصر سرمايه گذاري بهتر، كيفيت محصول، و اشتغالزائي می باشد.

معرفي شركاء و سهامداران

نام و نام خانوادگي ميزان آورده درصد سهم آدرس و شماره تلفن
1- حامد اميني 3 سهم 30 %
2- حسن اميني 4 سهم 40 %
3- محمد اميني 4 سهم 40 %
حجم كل آورده شركاء
         

معرفي تيم مديريت

نام و نام خانوادگي سمت تحصيلات تجربه آدرس و شماره تلفن
1- حامد اميني مديرعامل ليسانس 3 سال
2- حسن اميني رئيس هيئت مديره ديپلم 5 سال

 معرفي تيم مشاوره

نام و نام خانوادگي سمت تحصيلات تجربه آدرس و شماره تلفن
1- مجتبي راد نژاد كارشناس فوق ليسانس 5 سال
2- علي رستمي كارشناس ليسانس 3 سال
3-

مزيت هاي رقابتي مديريتي

مديريت سرمايه امروزه بعنوان يكي از مهمترين اصول سرمايه گذاري مي باشد و مقصود از آن هزينه كردن در مواردي كه ضروري می باشد مي باشد. لذا اين مديريت اجازه مي دهد كه با قيمت تمام شده كمتر به جنگ رقبا رفت و كيفيت به عنوان يك شاخص ديگر كه البته مهمترين شاخص توليدات مي باشد دست ما را در سبقت از رقبا باز مي گذارد.

مزيت هاي رقابتي مديريتي

مديريت سرمايه امروزه بعنوان يكي از مهمترين اصول سرمايه گذاري مي باشد و مقصود از آن هزينه كردن در مواردي كه ضروري می باشد مي باشد. لذا اين مديريت اجازه مي دهد كه با قيمت تمام شده كمتر به جنگ رقبا رفت و كيفيت به عنوان يك شاخص ديگر كه البته مهمترين شاخص توليدات مي باشد دست ما را در سبقت از رقبا باز مي گذارد.

معرفي محصول يا خدمت

رب گوجه فرنگي بسته بندي شده در بسته هاي يك كيلوگرمي.

نقاط ضعف اساسي

1- عدم دسترسي به سوخت به صورت مناسب

2- ضعف تكنسين هاي تأسيسات در تعمير دستگاه ها و تجهيزات

3- عدم فراواني مواد اوليه

4- قوانيني می باشد و بايد كه هر روز با تغييرات مواجه می باشد.

نقاط قوت اساسي

1- امكانات مناسب جهت توليد

2- حمل و نقل و بسته بندي مناسب محصول

3- عدم برگشت كالا

تهديدات قابل ملاحظه

1- عدم وفور مواد اوليه در طول سال

2- انبارش محصول فله جهت بسته بندي در ماه هاي بعد

3- سوخت رساني نامناسب جهت تأسيسات بخار

فرصت هاي قابل ملاحظه

1- امكان در اختيار داشتن بازار فروش كشورهاي همسايه

شما می توانید تکه های دیگری از این مطلب را در شماره بندی انتهای صفحه بخوانید              

2- كشت مواد اوليه در مزارع پيش خريد گردد.

تحليل SWOT (قوت- ضعف- فرصت- تهديد)

الف: SO (قوت- فرصت)

گنجايش بازار اين فرصت را فراهم كرده كه ظرفيت توليد را بالا برد.

ب: ST (قوت- تهديد)

اين ظرفيت بالا علاوه بر اين كه شايد بتوان در حال حاضر پاسخگو باشد ولي در آينده با تك محصول نمي توان به سهم بازار اميدوار بود.

ج: WO (ضعف- فرصت)

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید                     

ضعف سيستم سوخت رساني اين فرصت را فرام كرده تا در آينده با بهره گيري از نعمت گاز بتوان اين نقيصه را برطرف كرد.

د: WT (ضعف- تهديد)

ضعف در تهيه مواد اوليه مرغوب خود تهديدي سنگين به شمار مي رود به طوري كه عدم وجود مواد اوليه مرغوب

توصيف بازار (شامل بخش بندي بازار، بازار هدف، جايگاه محصول و…)

بازار خرد و بازار كل بازار جزء: خرده فروش در نمايندگي    بازارخرها: بخشي از عمده فروش ها

بازار هدف: فروشگاه هاي بزرگ سطح كشور و عمده فروش ها

منازل، آشپزخانه ها و سربازخانه ها و مراكز پذيرائي به عنوان جايگاه محصول در سبد غذايي خانواده ها مي 

تحليل رقبا (تعداد رقبا، رقباي بالقوه، توان رقبا، موانع ورود و خروج و…)

رقباي توليد كننده از نظر تعداد زياد بوده بخصوص توليد كنندگان قديمي و پوياي حال حاضر صنعت حجم بيشتري از بازار را در خود جاي داده اند. رقباي بالقوه نيز زياد می باشد وجود دارند شركت هايي كه در حال اخذ مجوزهاي لازم جهت توليد مي باشند. توان اين رقبا بدليل سهولت دسترسي به امكانات بالاي توليد زياد مي باشد.

استراتژي بازاريابي

1- استراتژي محصول

سعي شده محصولي توليد گردد كه تمام پارامترهاي بهداشتي و كيفي در آن لحاظ گردد و با كمترين برگشت پذيري مواجه باشد.

2- استراتژي قيمت

سعي شده كه به نسبت رقبا با پايين آوردن هزينه ها و كم كردن قيمت تمام شده و با كمترين سود ممكن محصول وارد بازار گردد.

3- استراتژي مكان

سعي شده با در نظر داشتن وفور يا كمبود توليد كنندگان در هر منطقه و نيز بيشينه مصرف جهت فروش مكان يابي گردد.